A tér hőse

 2008.12.30. 19:19

Régi terv, kb. ötödik blog. vajon írom-e? Akarom rég, de nincs rá érkezés/érés. Majd most, vagyis jövőre. Már nincs messze. Egy nap. Mi lesz itt? Lányok blogját olvastam, vagyis egy lányét, kommenteltem sokat. Gondoltam írok is. Kibaszott internet, kicsit szarabb mint a TV de legalább a miénk, nem csak az övék. Ezért most írok, amit gondolok, olvassa aki gondolja. Szerintem programajánló lesz, úgy gondolom mindig tudom mi a jó program éppen. Szerintem van hozzá érzékem. Csak aztán nem megyek el. Nem mindig, mint az ágyban.

 

Ha meg elmegyek akkor leírom majd milyen volt (persze nem az ágyban).

Pl. hova? És hogy?

Például a Műcsarnokba, vagy ma este Péterfy Borira (nem hiszem, hogy elmegyek). 

Miért megyek, miért nem megyek? Kivel? Kit érdekelnek ma a kortársak, amikor itt ülhetek a gép előtt, írhatok nektek. Na jó kell a levegő…Meg a friss élmények…

 

Péterfy Bori koncerten annyi magányos csaj van, akik nem tudnak megölelni senkit, amikor Bori azt mondja, hogy a múltkor is egy gaybarban kötöttem ki a végén úgy flusztrált a sok feromon a levegőben. Nagyon szerettem, régen a Bori zenéit, meg a Amorfot, de talán nem tett jót az undergrundnak, hogy mainstream lett belőle a Petőfi rádió által. Persze több a pénz, de rosszabb a közönség és ezért a koncert is. Nagyon el tud baszni egy koncertet a kinyírt lelkű Danubiusrádió hallgató. Amikor karlógatva himbálja a fejét. Óóó Ó. Vagy ne adj isten belejön a buliba és elkezd idióta módjára ugrálni. Jee jee. Ejj ejj. Na de persze van Bori és gyönyörű és jó a zene. A közelben leszek mindenképp.

 

A Műcsarnokban kb. egy hónapja volt a Mecénásnapok címmel egy kiállítás kortárs gyűjteményekből. Két napig. Miért? Végre valami a Műcsarnokban (na jó mostanában azért van valami) ami talán érdekelné az embereket (legalábbis engem) és két napig tart nyitva. Nem tudom milyen látogatottsága van amúgy a Műcsarnoknak, de el fogok menni megnézni ezt a fotós csávót is (pedig nem érdekel), csak hogy lássam.

Én sem tudtam rávenni senkit, hogy eljöjjön velem, pedig mindenképp meg akartam nézni. Próbálkoztam művészettörténész ismerőssel, excsajommal, unalmas ivócimborával. Hát a kortársak nem érdekelnek senkit. Felkerekedtem és átballagtam egyedül. Remélve, hogy összemosolyoghatok valakivel egy-egy tárgy előtt. Hát sikerült, bár nem a megszokott színespulcsisképzőscsajok/feketeruhásgaleristacsajok közönség volt, hanem idős érdeklődő párok, csinos anyukák csinos kislányukkal, és persze néhány betévedt turista a Hősökről.

            Iszonyat jó volt! Két napig!!! Hasonló van volt a várban is, az Irokéz gyűjtemény anyagából (azt is muszáj megnézni minden kultúrára fogékony egyednek). De itt több(10 gyűjtemény) ember koncepciója érvényesült. Bár volt 3-4 olyan akinek a dolgait nem tettem volna ki a falamra. Hihetetlen dolgok voltak, a száz éve kinyitott húszéves (összesen 120) befőttnek állított emléktől, a kerámia csillagrombolóig. 

 

 

Ja és egyből ahogy beléptem, kedvenc kortársam Kovách Gergő rókája fogadott amint rácsodálkozik önmagára. Ez volt a kiállítás egyik fő darabja. Ezt a rókát láttam minden nap amint kiléptem házam kapuján és úgy megszerettem. De tavaly egy nagy vihar feldöntötte és azóta fekszik csodálkozva a hátán. Talán arra vár, hogy legyen egy nagyobb lakásom és hazavigyem. Ennyire van megbecsülve a kortárs, ugyanaz az alkotás egymástól 200méterre.

Tehát ilyen dolgokról fog szólni ez a blog reményeim szerint, persze csak akkor ha sokáig lelkibeteg leszek.

 Holnapra talán lesz szilveszteri programajánló és képelforgatás is.

 

A post aláfestőzenéje: Rodrigo Seven Mirror mix

 

Címkék: elso wartburg bori peterfy kortars mucsarnok

A bejegyzés trackback címe:

https://nuts.blog.hu/api/trackback/id/tr70849118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NancyJones 2008.12.30. 20:32:44

Mondanám, hogy indulj el, csak azon gondolkodom, vajon milyen messze lehet Tőled a Műcsarnok - a fenti bejegyzés, illetve a kommented születését tekintve nem sok időd maradt, hogy elérd a koncertet.

Fura érzés volt olvasni, amiket írsz. Elsőként a Sziget Fesztivál jutott eszembe - 2 pluszjegyem volt a Magyar Dal Napjára és mikor már kint voltam, akkor értesültem, hogy akiket várok mégsem jönnek el. Egyik munkával érvelt, a másik meg egyik nélkül nem akart elindulni. Én minden nap kinn voltam, egyedül mentem, mondjuk igaz, hogy a helyszínen mindig akadtak ismerősök. Aztán az Ákos koncertre gondoltam, ami a MÜPÁ-ban volt november végén. Kezdés előtt két órával kaptam tiszteletjegyet, ráadásul a 2. sorba és senkit nem tudtam rávenni, hogy tartson velem. Nem értem az embereket. Ilyet kihagyni? Még az a barátosném is nemet mondott, aki a kezdetektől rajong Ákosért. Mert fáradt. És reggel utazik. Pedig sajnálhatja, mert természetesen én egyedül is elmentem a bő 3órás dalestre és nagyon nagy élmény volt. Ahogy tavaly év végén a Republic. Meg a Kiscsillag az A38-on. Vagy annak idején Robbie Williams, Pink, Bryan Adams... és még sorolhatnám. Na mindegy. Azt hiszem, pontosan tudom, miről beszélsz, mikor azt mondod "Kivel?". Nem túl jó egyedül menni sehova sem. De én néha már komolyan úgy vagyok vele, ha a többiek hülyék, én miért legyek az? - és elindulok.

adampis 2008.12.31. 11:24:11

@NancyJones:
Mindenképp el kell indulni, aztán még az is lehet, hogy összefutunk (:

Végül kalandos(6-os villamos) körülmények között odakeveredtem Borira. Elképesztő jó az a csaj! De a közönsége tényleg olyan mint egy plöttyedt pöcs. Hiába táncolt úgy a lány a színpadon mint egy őrült díva, az emberek csak bologattak. És persze velük együtt én is...

NancyJones 2008.12.31. 11:35:26

Na, ennek örülök. :) Mármint, hogy odakeveredtél. És amint látom, illetve olvasom, sikerült elvegyülnöd. :))

Amúgy sima bólogatás helyett számodra mi lenne elfogadhatóbb?

adampis 2008.12.31. 11:46:59

@NancyJones: tánc, ugrabugra, csók, érzelmek, akármi...
itt áltak az emberek és néztek ki a fejükből, simán lehettek volna otthon is a Tv elött :)

Persze tök jó volt a koncert, de én klubhangulatot akarok!
süti beállítások módosítása